Nehéz, de annál értékesebb győzelem!

A szokásoktól eltérően, már pénteki napon időmérés, és verseny várt ránt, az új autóval. A Suzuki Swift 1600-as első komoly bevetése ez a csapatunknál, és fontos hogy minden hibájára, gyengeségére fény derüljön, és ennek a legjobb modja, ha élesben tesztelünk.

Az időmérésen sajnos valami gond lehetett a transpander-elDSC08402, és nem láttuk, hogy Gábor gyors körén milyen időt futott. Mivel közben üzemanyag ellátási gondunk volt, izgalmasnak hittük az időmérést, ám kiderült, Gábor jelentős előnnyel nyerte kategóriáját, és az összetett 5. helyet szerezte meg.

Az autót így szerelnünk kellett a versenyig, de a hiba nem volt komoly, a szerelők hamar megoldottak mindent.

Az idő egész nap változékonyan alakult, de főként napos volt az ég, nem is gondoltunk esős versenyre. Ám a futam előtti pár percben özönvíz szerű eső érkezett, ám menni kellett a pályára, hisz nyitott a box.

DSC08348Még a rajtrácsra menet elállt az eső, de a pályán állt a víz. A kérdés az volt, maradjunk a slick-en, vagy cseréljünk esős gumira. Az 1600cc-es kategóriát vezető Mohácsi Ákos gumicsere mellett döntött, és a boxból rajtolt, így mi úgy döntöttünk, hogy az ellenkezőét tesszük. Azaz maradtunk a slick-eken, bízva abban, hogy a pálya felszárad.

Még most sem tudjuk, mi volt a helyes döntés, ám az biztos, hogy a rajtból Gábor alig tudott eljönni, megpróbálta alacsony fordulatszámon rajtolni, ám emiatt lefulladt, és utolsóként jött el. Mohácsi már a kör végén utolérte, és nemsokára meg is előzte.

DSC08377Gábor szolt, hogy tudja fogni a kocsit a vizes pályán, de nem tud nagyobb tempót menni. Ám még így is az összes slick gumis versenyzőt leelőzte, és feljött a középmezőnybe. A hátránya körről körre nőtt Mohácsi Ákossal szemben, és ekkor nem festett túl jól a futam. A futam 30 perces távjának felénél kezdett egalizálódni a különbség, Gábor folyamatosan kezdett visszagyorsulni.

Ugyan a pálya nem száradt fel, de valahogy Gábor megtalálta azokat az íveket, ahol optimálisan ki tudta használni a maximális tapadást, és végül, az utolsó előtti körben átvette a vezetést, ami az összetett 3. helyet is jelentette. Érdekes, hogy közel sem volt akkora mezőny, mint három héttel ezelőtt, mégis ez a futam volt sokkal keményebb. Talán, ha esőgumin indulunk, nincsenek ekkora izgalmak, és a futam összetett értékelését is megnyerjük, de ez így is szuper!

DSC08419Gábor, így három futamból, hármat megnyerve, 100%-os jelenleg a kistúra 1600cc-s kategóriájában. Reméljük, ezt a tendenciát tudjuk holnap is folytatni, amikor reggel időmérésünk, majd késő délután versenyünk lesz.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.