Monza, totális K.O.

Ezt nehéz szépíteni, nem jött össze. A történet filmbe illő, csak mi nem szerettünk volna ebben szerepelni. A szombati napon kicsit már jobban alakultak a dolgok, megjött a cseremotor, a warm up-ra engedélyt kaptunk, tehát kezdett úgy tűnni, hogy összejöhet valami. A szombaton érkezett motor azonban apró dolgokban eltért a mienktől. Ez hogy lehet? Jó kérdés..

De, ezt megoldottuk, új konzolokat készített a csapat, amit kellett, átalakított. Azonban a motorhoz nem küldték a lendkereket, és sajnos ami nálunk volt, nem volt pont megfelelő. Azonnal jelzés Dániába, a válasz, faragjuk át, rakjuk fel, tökéletes lesz. Homlokráncolás… Valahogy nem tudtuk elhinni, hogy ez tényleg működhet. Ezeken a fordulatszámokon, olyan rezgések alakulnak ki, ahol akár pár grammos eltérés olyan rázkódást okozhat, ami tönkreteheti a motort.

A gyártó ezt mondta, mi megcsináltuk. A reggeli szabadedzés tétje, hogy bemutassuk, az autó rajtra kész, a pilóta nem egy komplett bolond, lát a pályán. Ezzel nem is volt gond, Gabi kiment a pályára, kőrözgetni kezdett. Azonban az első kör végén jött az üzenet tőle, valami füstöt lát a fülkében, és meglehetősen égett szag van. Ez még határeset, hisz a motort, kipufogót folyamatosan fogdosták a szerelők, egy kis kosz lehet rajta, ami elég hamar.

A második körben még rendben is tűnt minden, majd a harmadikban is, Gabi ment tovább. A negyedik körben azonban ez a lendkerék rázása egy tömítést kilazított, és azonnal be kellett fejezni az edzést, hisz így fennállt a veszélye, hogy a motort tönkretesszük. Az FIA így is megadta a rajtengedélyt, de mi már tudtuk, hogy csak egy motor árán indulhatunk el. Vagy eljutunk a célig, vagy felrobbantjuk a motort. Mivel egy ilyen motor majd 8 millió forint, ezt már nem mertük bevállalni, valahol ki kellett mondanunk, hogy eddig és ne tovább.

Nagyon nehéz volt nézni az ETCC futamokat. A mezőny érdekes módon, a 26 leadott nevezés ellenére az első futamon 21 fő volt, a másodikon 15. Ez minden bizonnyal a sokáig húzódó versenykiírásnak, illetve az erős télnek is köszönhető. Nem lehetett felkészülni az idény-nyitóra, nekünk sem sikerült, ezt be kell látni. Az is igaz, hogy nem miattunk nem sikerült, a dán motorgyártó nincs a helyzet magaslatán (enyhén szólva) és a két hetes motor revízió 2 hónapig tartott, nem jutott idő így tesztelni.

A következő napokban kivizsgáljuk a hibákat, és orvosolni fogjuk. Reméljük lesz lehetőség, hogy végre bebizonyítsuk, az autó piszok gyors, és Gábor is meg tudja mutatni tehetségét. Monzában nem versenyeztünk, legközelebb szeretnénk.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..