Megvan az első rajtkocka!

Az autó üzemel, megy, száguld, üvölt, visít, csattog. Ahogy egy versenyautó. Innen a laszti Gabinál, most neki kell megmutatnia, hogy nem véletlenül kétszeres magyar bajnok. Jelenleg úgy tűnik, a dánok ezúttal megugrották a lécet, és sikerült kijavítani a hibákat, az új blokk jelentősen jobban üzemel.

Mivel az FIA GT1 betétfutama vagyunk lényegében, ugyanaz a helyzet mint a pár hete megrendezett FIA ETCC versenyen. A főprodukció a boxban kapott helyet, mi pedig mehettünk a “susnyásba” azaz a pályán kívül, egy parkolóban állomásozik a magyar és a szlovák túrakocsi bajnokság mezőnye. Megszoktuk már 🙂

Körbenéztünk, és akad néhány kategóriánk béli, Matej Homola BMW-vel, aki szintén az FIA ETCC-n indul, egy kupás Seat és egy S2000-es Seat. Itt van még egy STW-s Vauxhall Vectra, iszonyat jól néz ki. Egyértelműen Homola az ellenfél, hozzá hasonlítjuk magunkat, nem ciki kikapni Tőle, de sokkal jobb legyőzni.

Az FIA GT1 már tavaly is szerepelt ezen a pályán, akkor a kettes kanyar utáni dombon egy Audi dobott egy hátra szaltót, így egy sikánt építettek a pályára, az ominózus domb elé. Azonban a kivitelezés nem ép FIA homológ. Egyszerűen két gumisort keresztbe tettek a pályán, és lerögzítették. Aki itt esik, annak nagy baja lesz.

Az első szabadedzésre kigurultunk, de értelmetlennek tűnt a kőrözés, túl sok kisebb kategóriájú autó volt a pályán, felesleges kockáztatni. Mért kör nélkül zártunk.

A második edzésen Homola bement, és 2:23-as időt futott, ami nem tűnt verhetetlennek. A Seat-ok még gyorsabbak voltak, de nem sokkal. Nagyon nem bántuk meg a kihagyott edzést, több autó is összetört.

Az időmérésre felkerültek az új gumik, nekiszaladtunk. Első mért kör után Homola jobb kört ment, 2:22.679-es idejére Gábor csak egy 2:23.603-al tudott válaszolni, az első szektorban nagyon sokat kapott, a második és harmadik szektorban egálban voltak.

A második nekifutásra Homola gyorsult, az első szektorban javított is, és 2:22.307-es idővel állt az élen. Gábor az első szektorban 7 tized hátrányban volt, nem túl jó kezdés. A második, kanyargós részen azonban 1mp-el (!) volt jobb, és az utolsóban újabb 2 tizedet javított, így 2:21.804-el átvette a vezetést.

Azonnal kihívtuk a boxba, gyors ellenőrzés, minden ok. Visszaküldtük még egy körre, de Homola kihajtott a boxba, és úgy tűnt nem akar már kimenni. Így mi is visszatértünk a boxba, és egy pár percig egymásra vártunk. Az edzés így ért véget, és maradt az eredmény.

Ha nagyon sarkítani szeretném a történetet, akkor úgy tűnik, ha a Peugeot megy, akkor nagyon megy. Tudni kell, hogy itt mindkét verseny álló rajttal indul, ezért garantált, hogy lerajtoljak Gabit a hátsó kerekesek, de a verseny nem egy körös. Most nagy az előnyünk, de a holnapi futam nem lesz sétagalopp, ez tuti.

A nagytúra (2000ccm fölött) mezőnyét is hozzácsapják holnap a kistúrásokhoz (2000ccm alatt) így ez további érdekes helyzeteket teremthet holnap, csakúgy mint a várható eső.

Végre versenyzünk.

 

1 Comment

  1. Pingback: Győzelem! : TimGabor.hu

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.