Megvan a második pole!

Jelenleg azt mondhatjuk, minden jól alakul a második hétvégén az Octavia Cup-ban. A Hungaroring-ről 14 pontos előnnyel érkeztünk, természetesen a cél ezt megtartani, sőt, ha lehet növelni, mielőtt a cseh pályák jönnek.

A felkészülésre nem lehet panasz, bőven kaptunk edzés időt, csütörtök négyszer tudtunk a pályára hajtani! De a többiek sem tétlenkedtek, látszik, hogy kezdik felvenni a kesztyűt, és nem csak Tomas Pekar-al kell számolnunk, aki továbbra is piszok gyors, hanem Michael Vorba-val is, aki egyébként az előző Octavia Cup bajnoka, nem ma kezdte.

DSC07984Sebastien Steibel is jön, Ő a német Clio Cup-ből érkezett, tapasztalt srác, jelentősen gyorsult a Hungaroring-hez képest. Petr Fulin, aki jelenleg vezeti az FIA ETCC-t, a fiát protezsálja ebben a sorozatban,  jönnek is az eredmények, ifj. Petr Fulin már egy másodpercen belül volt hozzánk képest.

Az amerikai August Machbeth az első hétvégén még nem tűnt fel nekünk, de most szintén közeli időket autózott a szabadedzéseken.

DSC08004A csütörtöki edzésnap végig esős, és száraz pálya között ingadozott, sem ez, sem az, nehéz nap volt. Nem tudtuk megállapítani, hogy jó irányba haladunk a beállításokkal. Ezen az autón folyamatosan dolgozni kell, nincs olyan, hogy “íme a csoda beállítás, jó mindenhova”. Az autó érzékeny a hőmérséklet, tapadási viszonyok változására. Még nem ismertük ki teljesen, de jól haladunk.

A pénteki időmérés előtt sem lehetett eldönteni, száraz, vagy esős edzés lesz. Szerencsére az eső pont elállt, így az időmérés egyben egy jó edzés is volt, sok fontos tapasztalatot szereztünk.

A slick gumik kerültek az autókra, ugyan volt minimális csapadék a pályán, de az nem számottevő.

Az első felfutásra úgy éreztük jól sikerült a mért kör, de nem volt meg az első hely. Tomas Pekar az élre állt, 1.45.854-es ideje volt a legjobb.

DSC08005Mivel a slick gumik nem bírnak sokat időmérős tempón, gyorsan kellett reagálni. Egyértelmű volt, hogy nem lehet azt az időt megjavítani a jelenlegi állapotban. A csapat a boxban változtatott a beállításokon, és a javulás egyértelmű volt. A kopott gumikon 3 tizeddel jobb időt sikerült autózni, és 1:45.592-es idővel az élre álltunk.

Alig, hogy hátradőltünk volna, hogy megvan az időmérés, megjött Michael Vorba, és alig 38 ezreddel lassabb kört autózott és feljött a második helyre.

Még volt lehetőség akár erre is reagálni, de már nem kellett, nem terheltük tovább a gumikat, kellenek még a futamokon, hisz egy hétvégén maximum 6 slick használható.

Újra szoros lett a végeredmény, de ami fontosabb, már nemcsak Pekar az ellenfél, hanem Vorba is. Ez a versenyen sem lesz másként, a Red Bull Ring-en nehéz meglépni és előnyt kiautózni, és a 25 perces futamon valószínűleg a célig tart majd a küzdelem, erre készülünk. De ezzel nincs is baj, úgy szép a siker, ha nehéz, és meg kell dolgozni érte.

 

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.