Közepes Slovakiaring-i hétvége

Ha egy bajnokságot úgy kezdesz, hogy sorba nyersz három futamot, akkor egyértelmű, ha nem győzöl az már elfogadhatatlan. Legalábbis elsőre így érzed. De, ha azt nézzük, hogy szokott sikerülni a Slovakiaring nekünk, annyira nagy gond nincs. Tavaly ilyenkor egy hatodik  és második hellyel távoztunk innen, és vesztettünk 20 pontot a bajnokságban és hátrányba kerültünk. Ezt most közel sem ismételtük meg, ez fontos.

IMG_1654Regélhetnénk, hogy milyen elviselhetetlen volt a hőség, milyen nehéz volt koncentrálni, de semmi értelme, ez mindenki számára adott volt. Tudtunk sokat edzeni, a csapat mindent megadott, ami egy jó szerepléshez szükséges volt.

A szabadedzéseken már tudtuk, hogy jó a kocsi egy körön, de szélárnyék nélkül több, mint egy másodperc lesz a hátrány, ezzel kell számolnunk. Tény, még így sem sikerült jól az időmérés, a hatodik hely nem lehet elfogadható. Nem volt jó időmérés, kár szépíteni, de tudtuk, ez teljesen lényegtelen ezen a pályán.

A szombati versenyen ez be is igazolódott, már a harmadik-negyedik kör környékén vezettük is a futamot. Persze, aztán kezdődött a “szélárnyék party”, voltunk minden pozícióban, és az utolsó körre a harmadikként fordultunk az egyenesre. Előttünk Nagy Dani támadta, az addig vezető Langeveld-et, és ezt kellett kihasználni. Sikerült is, megvolt az előzés, Nagy Dani mögöttünk, ez volt a lényeg. Ez is volt a befutó, Langeveld-en nem volt fogás, elképesztően gyors volt a kocsija. A második hellyel így növeltük az összetettbeli előnyt, ami már 27 pont volt.

IMG_1606

A vasárnapi második verseny célja nem lehetett más, követni Danit és maximum egy hellyel mögötte végezni. Jól is alakult a futam sokáig, pár körig vezettünk is, de valahogy nem volt meg a megfelelő tempó. Erőnkből annyi tellett, hogy ha megelőztek minket, akkor tudtunk menni a vonatban. Akár hármas szélárnyékban sem tudtunk komoly tempóra szert tenni, amit majd meg kell vizsgálnunk. Az élen négyen mentünk, és míg mi próbáltunk Tassi Attilával összedolgozni, Nagy Dani a holland Langeveld-et tolta, ez itt megszokott. Nem jött ki jól az utolsó két kör, mindig rosszkor voltunk rossz helyen. Végül Tassi hibázott az utolsó kanyarban, lesodródott a pályáról, és ezt kihasználva elment Báldi Gergő is. Negyedik helyen érkeztünk, míg Nagy Dani második lett, ezzel hét pontot ledolgozott, és maradt 20 pont előny.

IMG_1509Tehát dráma nem történt, kicsit súlytalanok voltunk, de jókor jött ez a pici tasli. Nem lehet elkényelmesedni, hiába van jelentős előny, az elolvad, ha nem figyelünk oda. Kielemezzük a futamokat, átnézzük az autót, és három hét múlva újra top formában megyünk a Pannoniaring-re. Ott nincs szerepe a szélárnyéknak, arra számítunk, hogy újra a győzelemért tudunk majd harcolni.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.