fbpx

Közép Európa Kupa harmadik hely!

Április utolsó hétvégéjén megkezdődött az 2013-as idény. A tavalyi évvel ellentétben, nem az FIA ETCC futamain indulunk, hanem a Közép-Európa Kupán, az FIA CEZ Trophy-n. Persze, ha lesz lehetőségünk, még az ETCC is elképzelhető.

Az FIA CEZ futamain hasonlatos a rendszer, 2000 és 1600 cc-es autók versenyeznek, ám sokkal szabadabbak a szabályok, így Gábor autójánál gyakran könnyebb és erősebb technikákkal is kell küzdeni. A rajtlista igen népes volt, 26 induló nevezett, 17 2000cc-es és 9 1600cc-es autó.

A verseny egyben a Magyar Gyorsasági OB első versenye is volt, így természetesen a hazai bajnokságba is gyűjtöttünk pontokat.

2013_timgabi_bfr_11Ez volt az első „éles” bevetése az új csapatnak, az Apex Racing Team-nek, ahol nagyszerű szerelő csapat verbuválódott, sallangmentesen, csak a versenyzésre koncentrálva dolgoztuk végig a hétvégét. Gábor csapattársa idén Lévai Zoltán, aki egy speciálisan erre a bajnokságra épített Suzuki Ignis S1600-asal indult.

Még a csütörtöki napon lehetőségünk adódott egy utolsó behangoló tesztre, ahol a motor legutolsó fejlesztéseit próbáltuk ki. Itt már kiderült, hogy a tavalyi olajprobléma már a múlté, a nyomásingadozást teljesen kiküszöböltük. Azonban előjöttek újak, szerencsére az olaj ellibbenéshez képest apróságot. Fő problémánk a szervóval volt, annak a hidraulikája állandóan túlmelegedett.

A probléma végigkísértett minket már a pénteki, első hivatalos tesztnapon, így Gábor alig ment a pályán. A csapat több megoldást is megpróbált, hogy a szervóhidraulika több kört bírjon ki, de az két-három kör után túlmelegedett.

Ám nem ez volt az egyetlen gondunk, a váltóáttételezéshez szükséges alkatrészek még nem álltak rendelkezésre, és a motor felprogramozása is várat magára. Mint köztudott, az autónk nagyon ritka, így néhány alkatrész beszerzése időigényes. Ez már közel sem panaszkodás, ezek még hiányosságok, amin dolgozunk.

A szombati időmérés viszonylagosan jól sikerült, ám egy olajszivárgás miatt, csak biztonsági kört futott Gábor, és a legrosszabb gumik kerültek fel, amikben már majd száz kilóméter volt. Így is meglett a 4. hely, ami nagyon meglepő volt. Az időmérő előtt újabb gondunk akadt, az autó egyszerűen leállt, minden előjel nélkül. Ez egyértelmű elektromos hibát jelzett, és először úgy tűnt könnyen orvosoljuk a hibát.

A szombati első verseny azonban nagyon rövidre sikeredett. Gábor jól rajtolt, feljött a harmadik helyre, majd a kocsija le is állt. Egy ideig próbálkozott, újraindította, eljött a boxig, ahol a gyanús elemet újra cseréltük, de képtelenség volt körbemenni a pályán, így végül kiállt.

2013_timgabi_bfr_10A sokáig tartó keresgélés után meg lett a főbűnös, a főtengely-jeladó kábelben szakadás keletkezett, ez okozta a leállásokat. Párhuzamosan a gondokkal, a szervó hidraulika is cserére szorult, amiben nagy segítséget kaptunk a Proex-es srácoktól. Ezúton is köszönjük.

Vasárnap reggel, meglepően nedves pálya fogadott minket, de se nem esős, se nem száraz gumi nem volt megfelelő. Az időmérés feléig vártunk, majd Gábor megkísérelt egy mért kört futni már slickeken. Nem lett túl acélos, de a kör végén kijött, mert nedves volt még a pálya, és az olajszivárgástól is tartottunk még. Nem jól taktikáztunk, az utolsó percre szinte teljesen felszáradt a pálya, és sorra előztek meg minket, egészen a 10. helyig csúsztunk vissza. Ez azt is jelezte, hogy a második futamon nagy szerencse kell ha dobogóig akarunk jutni.

Nos, ha nem is a szerencse, a jó rajt segített, Gábor 6. helyen fordult, majd az első kör végére már az 5. volt. Ekkor egy régi STW-s Renault Laguna-ba ütközött, mely iszonyat technika. A kanyargós részeken Gábor utolérte, de az egyenesben mint amit csúzliból lőttek ki, egyszerűen eltűnt. Gábor több körön keresztül küzdött a szerb versenyzővel, mely közben lényegében meg is ölte a gumikat, de végül megelőzte, és már a harmadik volt. Az utolsó körökben még egy pillekönnyű Lotus volt ránk veszélyes, ám tudtuk hogy büntetést kap a pilóta, így nem rágódtunk ezen. Még így is meg lett volna a pozíció, ám Gábor kicsúszott egy olajfolton és a cseh versenyző elment mellette.

Így ugyan negyedik lett, de végül kihirdetett hivatalos eredményen természetesen megvolt a harmadik hely. A kupát gyorsan vissza is csórtuk a cseh vetélytárstól, persze szívesen adta 🙂 A Magyar Gyorsasági OB értékelésében Gábor a 2. lett.

2013_timgabi_bfr_13Az autó jó, de még nincs kész. Rengeteg dolog már kipipálva, de a lista még elég hosszú. Tanulnunk is kell, a guminyomással még próbálkoznunk kell versenytávra, de beállításokkal előre léptünk. A csapat nagyon profin és gyorsan dolgozott, Ők is egyre jobban kiismerik az autót.

A következő versenyünk alig 10 nap múlva lenne a Red Bull Ring-en, ám ez függ néhány fontos alkatrésztől. Reméljük minden időben megérkezik és revansot tudunk venni az STW-s autókon.

Megosztás:
Facebook
Twitter