Második hely a Szilveszter Rally-n, 41 fős kategóriában, 280 indulóból összetett 27. hely. Egy saját kézzel bütykölt, 1992-es Nissan Sunny GTi-vel. Az nem rossz azért, és előre aláírtuk volna. Többen kérdezgették mi van ebben az autóban, szakaszokat nyer gyári autók ellen, biztos nagyon durva. Nos akkor leírjuk.
Ez az autó néhány éve még utcai autó volt, majd szépen elkezdtük átalakítani versenyautóvá. A gyári felfüggesztést felkeményítettük, de maradt gyári természetesen. Kapott egy erősebb, SR20VE motort, ami programozással 187 LE lett fékpadon. Könnyítve van, és bukó-csövezve. A váltója gyári, egy rövidebb végáttétellel, de még mindig olyan hosszú mint a vonatfütty. Ennyi. Már versenyautó, gépkönyves, rendszámos, de a kategória társak technikájától még nagyon messze van. De dolgozunk tovább, egyre jobb lesz!
Az autó titka az, hogy az apexes srácok jól felkészítik, jól van beállítva a futómű és valószínüleg jól választunk gumit. Persze az sem mellékes, hogy az autót úgy ismerjük mint a tenyerünket. A csapatunktól és támogatóktól minden segítséget megkaptunk a versenyre, végig csak a versenyzésre kellett koncentrálni, és ez meg is látszott.
Nézzük, hogy alakult a hatodik Szilveszter Rally, amin részt vettünk.
Az első, esti gyorsasági szakaszra olyan köd ereszkedett a Hungaroring-re, hogy a látótávolság nem volt több 30-40 méternél. Ettől a pálya is nedves és nyálkás volt, így átmeneti esős gumikkal vágtunk neki a szakasznak, és ez jó döntés volt. Hibátlan, de óvatos kezdés után jött a meglepetés, 0,8 mp-el ugyan, de megnyertük az első szakaszt. Sose nyertünk még szakaszt a Szilveszter Rally-n, volt is ünneplés.
Tökéletesen tisztában voltunk azzal, hogy ezt az előnyt megtartani nehéz lesz, szerencsénk is volt, az igazi esélyesek hibáztak az első gyorson és hátrányba kerültek. Úgy mentünk ki a második nap minden gyorsaságira, hogy nincs lazítás, nem spórolunk, mert csak így van esély.
Sajnos úgy alakult a rajtsorrendünk, hogy minden szakaszon előzni is kellett. Ez az elején sokba került nekünk, nem egyszerű ezeken a szakaszokon előzni. El kell mondani, hogy miután átmentünk pilótákhoz, hogy megkérjük Őket, engedjenek el minket ha utolérünk valakit, ezt meg is tették. Nagyon fair volt mindenki.
A másodikon harmadik időt, a harmadikon gyorsaságin pedig második időt autóztunk, nem csökkent jelentősen az előny. A pálya kezdett felszáradni, és kisütött a nap, felkerültek a slick gumik, igaz meg lettek vágva, ezúton is köszönjük Turán Friciéknek a tanácsokat. Sokat segített.
A negyedik szakaszon már egyértelmű volt, nehéz dolgunk lesz, kaptunk a Berényi – Pap párostól 8 másodpercet, és lecsökkent a velük szemben lévő előny 5,7 másodperc-re. Egy lengyel egység is kezdett feljönni ránk, Ők is gyorsabbak voltak a ring külső szakaszán. A gumiválasztás az ötödik szakaszon fizetődött ki, hisz vissza tudtunk vágni, újra megnyertünk egy szakaszt. Ekkor a lengyelek előtt 6,4 másodperc, Berényiék előtt pedig 7,4 másodperc volt az előny.
Minden az utolsó két szakaszon dőlt el, és mindent kiadtunk magunkból. A ring külsőn újra kikaptunk, de erre már számítottunk, Berényi 7,4-et adott, és ezzel átvette a vezetést 0,1 másodperccel! A lengyel páros is feljött, de Ők még mögöttünk voltak 1,3-al.
Az utolsó gyorsasági a szuperspeciál volt, azaz egy dupla ring belső, ahol elvileg gyorsabbak voltunk eddig. A lengyel párost sikerült is elverni, de a 2015-ös Rally2 bajnok, Berényi László jobb volt. 1,2 másodpercet adott nekünk, és ezzel a második helyre szorultunk.
Kicsit bánkódtunk, hisz végig vezettük a Szilveszter Rally-t, de így ki lehet kapni. Végig élvezetes, és nagyon szoros verseny volt, talán ez volt az első igazi rally-nk, ahol tizedmásodpercekért kellett küzdeni végig. Nagyon jó verseny volt.
Köszönjük a csapatunknak, végig ütőképes volt az autó, semmilyen műszaki hibánk nem volt. A támogatónknak is hatalmas hála, egész évben mögöttünk álltak, hittek bennünk. Jövőre új kalandok elé nézünk, de erről többet majd később. Búék mindenkinek!
Az utolsó két gyorsasági belső felvétele:
A H4-es kategória végeredménye: