1 másodpercre az első helytől a Szilveszter Rally-n

Második hely a Szilveszter Rally-n, 41 fős kategóriában, 280 indulóból összetett 27. hely. Egy saját kézzel bütykölt, 1992-es Nissan Sunny GTi-vel. Az nem rossz azért, és előre aláírtuk volna. Többen kérdezgették mi van ebben az autóban, szakaszokat nyer gyári autók ellen, biztos nagyon durva. Nos akkor leírjuk.

IMG_6312
Ez az autó néhány éve még utcai autó volt, majd szépen elkezdtük átalakítani versenyautóvá. A gyári felfüggesztést felkeményítettük, de maradt gyári természetesen. Kapott egy erősebb, SR20VE motort, ami programozással 187 LE lett fékpadon. Könnyítve van, és bukó-csövezve. A váltója gyári, egy rövidebb végáttétellel, de még mindig olyan hosszú mint a vonatfütty. Ennyi. Már versenyautó, gépkönyves, rendszámos, de a kategória társak technikájától még nagyon messze van. De dolgozunk tovább, egyre jobb lesz!

Az autó titka az, hogy az apexes srácok jól felkészítik, jól van beállítva a futómű és valószínüleg jól választunk gumit. Persze az sem mellékes, hogy az autót úgy ismerjük mint a tenyerünket. A csapatunktól és támogatóktól minden segítséget megkaptunk a versenyre, végig csak a versenyzésre kellett koncentrálni, és ez meg is látszott.

Nézzük, hogy alakult a hatodik Szilveszter Rally, amin részt vettünk.

IMG_5967
Az első, esti gyorsasági szakaszra olyan köd ereszkedett a Hungaroring-re, hogy a látótávolság nem volt több 30-40 méternél. Ettől a pálya is nedves és nyálkás volt, így átmeneti esős gumikkal vágtunk neki a szakasznak, és ez jó döntés volt. Hibátlan, de óvatos kezdés után jött a meglepetés, 0,8 mp-el ugyan, de megnyertük az első szakaszt. Sose nyertünk még szakaszt a Szilveszter Rally-n, volt is ünneplés.

Tökéletesen tisztában voltunk azzal, hogy ezt az előnyt megtartani nehéz lesz, szerencsénk is volt, az igazi esélyesek hibáztak az első gyorson és hátrányba kerültek. Úgy mentünk ki a második nap minden gyorsaságira, hogy nincs lazítás, nem spórolunk, mert csak így van esély.

IMG_6456
Sajnos úgy alakult a rajtsorrendünk, hogy minden szakaszon előzni is kellett. Ez az elején sokba került nekünk, nem egyszerű ezeken a szakaszokon előzni. El kell mondani, hogy miután átmentünk pilótákhoz, hogy megkérjük Őket, engedjenek el minket ha utolérünk valakit, ezt meg is tették. Nagyon fair volt mindenki.

A másodikon harmadik időt, a harmadikon gyorsaságin pedig második időt autóztunk, nem csökkent jelentősen az előny. A pálya kezdett felszáradni, és kisütött a nap, felkerültek a slick gumik, igaz meg lettek vágva, ezúton is köszönjük Turán Friciéknek a tanácsokat. Sokat segített.

A negyedik szakaszon már egyértelmű volt, nehéz dolgunk lesz, kaptunk a Berényi – Pap párostól 8 másodpercet, és lecsökkent a velük szemben lévő előny 5,7 másodperc-re. Egy lengyel egység is kezdett feljönni ránk, Ők is gyorsabbak voltak a ring külső szakaszán. A gumiválasztás az ötödik szakaszon fizetődött ki, hisz vissza tudtunk vágni, újra megnyertünk egy szakaszt. Ekkor a lengyelek előtt 6,4 másodperc, Berényiék előtt pedig 7,4 másodperc volt az előny.

Minden az utolsó két szakaszon dőlt el, és mindent kiadtunk magunkból. A ring külsőn újra kikaptunk, de erre már számítottunk, Berényi 7,4-et adott, és ezzel átvette a vezetést 0,1 másodperccel! A lengyel páros is feljött, de Ők még mögöttünk voltak 1,3-al.

IMG_6460
Az utolsó gyorsasági a szuperspeciál volt, azaz egy dupla ring belső, ahol elvileg gyorsabbak voltunk eddig. A lengyel párost sikerült is elverni, de a 2015-ös Rally2 bajnok, Berényi László jobb volt. 1,2 másodpercet adott nekünk, és ezzel a második helyre szorultunk.

Kicsit bánkódtunk, hisz végig vezettük a Szilveszter Rally-t, de így ki lehet kapni. Végig élvezetes, és nagyon szoros verseny volt, talán ez volt az első igazi rally-nk, ahol tizedmásodpercekért kellett küzdeni végig. Nagyon jó verseny volt.

Köszönjük a csapatunknak, végig ütőképes volt az autó, semmilyen műszaki hibánk nem volt. A támogatónknak is hatalmas hála, egész évben mögöttünk álltak, hittek bennünk. Jövőre új kalandok elé nézünk, de erről többet majd később. Búék mindenkinek!

Az utolsó két gyorsasági belső felvétele:

A H4-es kategória végeredménye:
h4

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.