Egy győzelem és egy második hely Rijeka-ban

A második helyszíne az idei RCM CUP sorozatban, mindenki számára újdonság volt, ismeretlen helyszín. A horvátországi Grobnik versenypálya a hetvenes évek végén épült, és meg kell vallani, azóta mintha itt megállították volna az időt. Minden azt az időszakot idézte, ami valahol bájos, de azért meg kell vallani nem ez volt a legszebb pálya ahol jártunk.

Azonban a pálya nyomvonala nagyon izgalmas, bár kicsit veszélyes is. Nagyon gyors aszfaltcsík, szinte végig döntött kanyarokkal, érdes felülettel, ami a kupában használt félsclick gumikat 20-25 perc alatt képes volt lenullázni.

Már az edzések után beszédtéma volt a boxban, hogy ezek a gumik hogy fogják bírni a 30 perces időmérést, és a két harminc perces verseny.

A mi véleményünk szerint meg lehetett csinálni, de a versenyzők többsége több gumira tartott volna igényt, ami nem lehetséges. Így a csapatvezetők és a szervezők azt a döntést hozták, hogy az első tengelyen lehet kereket cserélni a második verseny előtti warmup-on, amit fent kell hagyni. Azaz négy gumi helyett, maximum hat lett a felhasználható. Ez majd a későbbiekben érdekes lesz.

speedlight_apex_pentek_01A szabadedzések és az időmérés után már egyértelmű volt, ez a pálya lényegében a szélárnyékról fog szólni, ami számunkra mindig nagyon rossz hír, hisz a 3-4 autóval időmérőző csapatokkal nehéz felvenni a versenyt. De a második hely így is meg lett, bőven megfelelő volt számunkra, sőt két gyors kört futottunk csak, a gumikkal jelentősen spóroltunk.

Az első futam meglepetés volt számunkra, hisz azt vártuk, hogy Nagy Danival és Tassi Attilával fogunk küzdeni, kicsit ellépve a mezőnytől. Ehelyett az első nyolc végig együtt volt, és folyamatosan cserélődtek a helyezések.

speedlight_apex_pentek_27A verseny végére Nagy Norbi volt az akit le kellett győzni, ám Ő nagyszerűen védekezett. Egészen az utolsó 3 percig kellett várni a hibára, de végül csak sikerült átvenni a vezetést, és azt megtartani a célig. Bajnoki riválisaink mind rossz verseny tudtak magukénak, és jelentősen elléptünk a bajnoki tabellán. Egyhuzamban három győzelem!

A szombati warm up-ra nem mentünk ki, megtartottuk a két új gumit a kocsin, nem koptattuk. Ekkor már tudtuk, hogy Nagy Dani kocsiján a hátsó tengelyen is cseréltek gumikat, mert az első versenyen oly mértékben sérültek azok, hogy szabály szerint megtehették. Ez egy fura helyzet, hisz előre is rakhattak újat, és hátra is. Ez jelentős előny, főként ezen a pályán.

spedlight_apex_rijeka_szombat_16A szombati verseny tökéletesen indult, már harmadik-negyedik kör környékén vezettünk, de képtelenség volt kiszakadni a szélárnyékból. Ezen a futamon már a megszokott kép alakult ki, Nagy Dani és Tassi Attila volt az ellenfelünk.

Tassi végig támadta Nagy-ot, mi végig követtük Őket, valahogy nem volt elég erő a kocsiban, hogy kettős szélárnyékból támadási helyzetbe kerüljünk. Tassi azonban hibázott, és kipördült, sőt még bele is rohantak az autójába, és kiesett a versenyből. A célig nyomás alatt tartottuk Nagy Dani-t, de megelőzni nem volt már lehetőség.

Tapadás hátrány ide vagy oda, a verseny után kiderült, hogy a hűtő kilyukadt, lehet hogy ez volt a ludas a tempó hátrányban. Majd kiderül, otthon tüzetesen át lesz nézve az autó.

Három győzelem és egy második hely elég jó, így az év elejére, és még öt hétvége és 11 futam van hátra. Borzalmasan sok.

23 pont az előny, ami tetemes, de elég egy kiesés, egy műszaki hiba, és ez el is tűnik. De előny nálunk van, és ez a fontos.

Slovakiaring következik Július 4-5-e között, szintén szélárnyék pálya, bármi lehet. De már nagyon várjuk! Ilyen csapattal, ilyen jól felkészített autóval, mindenhol van esélyünk a győzelemre.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.