Az Országos Gokart Bajnokság harmadik hétvégéje előtt, hatalmas munkát végeztünk el, sikerült főszponzorra szert tenni, így Tim Gabi egy 2009-es specifikációjú motorral készülhetett a megmérettetésre. A fejlődést nem csak ezen a téren értük el, végre sikerült tesztelni a verseny előtt, és ugyan szakadt az eső, ezen körülmények között Gábor messze a legjobb időket futotta a pályán, így bizakodva indultunk most hétvégén a Kakucs Ring-re.
Emerico beszámolója a Kakucs Ringől
A pénteki tesztnapra még nem utaztam le, de szombaton már jelen voltam, mert egy új technikával készítjük a versenygépet a futamra, és ezért rám is szükség volt. Laptoppal a kezembe rohangáltam egész nap, mértem a többiek idejét, és számoltuk, hogy hol is állunk. Örömmel tapasztaltuk, hogy az új motor bivaly erős, és a köridőink igencsak versenyképesek.
De szokásomhoz híven, ismét beszámolok a SIMCo-s pilóták teljesítményéről. Ezen cikkemben írok először Czakó Roland-ról, azaz ahogy mindenki hívja Rolcsiról. Ő is már csapattagnak számít, hisz Tim Gabiékkal egy boxban vagyunk minden hétvégén, és nagyon szeretne majd indulni a SIMCo bajnokságokban, így megelőlegezem neki a „SIMCo-s” státuszt. Meg is érdemli.
Ezen a hétvégén Gianni, azaz Märcz Ferenc nem indult a Rotax Masters-ben, így ezeket a futamokat kihagytam. Viszont nagy örömömre Attramini Mirko végre itt volt, és a Rotax DD2-ben a 3. helyről várta a rajtot.
Ezen a futamon, nem volt kérdés, ezt a helyet kellett behozni, és ez sikerült is, az év első futamán egy dobogó azért nem rossz kezdés. Borzalmasan elfáradt, hisz nem volt formában még, de fülig ért a szája.
A Rotax Max Junior-ban az EB-n is kitűnően szereplő Kancsár Ferenc rajt-cél győzelme könyvelhető volt, és simán be is húzta.
A többiek ebben a kategóriában csak asszisztálnak a Bajnoki címéhez, nagy csoda kéne ahhoz, hogy elvegye valaki Tőle. Ebben a kategóriában indulna Ferenc Márk is, aki itt volt a versenyen, de sajnos nem tudott még rajthoz állni. Reméljük a következő versenyen már Ő is ott lesz a rajtrácson.
Végre eljött a Mi időnk. A 2. helyről indult tehát Tim Gábor a Rotax Max Senior-ban. A futam előtt a második hely megtartását tűztük ki, mert összetettben nekünk az tökéletes lett volna.
Sajnos a rajtnál nem sikerült megtartani a helyet, és a harmadikra csúszott vissza, de ezt már könnyedén tartotta, egy jobb áttétel választással a második helyet vissza lehetett volna szerezni, de sajnos lassúak voltunk az egyenes végén, nem lehetett előzni. A gumik épek maradtak, míg a többiek már nagyon csúszkáltak a végére.
Esélyesnek éreztük magunkat a második futam, azaz a döntő megnyerésére is, de józan ésszel, egy második hely is nagyszerű lett volna.
Szerencsére, most nem azzal telet a két futam közötti idő, hogy lázasan szerelünk, hisz a versenygép nagyon egyben volt, csak apró módosítások következtek.
Közben természetesen elkezdődtek a döntők is, először újra Rolcsi-t néztem meg, a Rotax MiniMax-ban. Az első kör végén egy nagy baleset miatt a mentő is a pályára hajtott, piros zászlóval megszakították a versenyt, szerencsére az ijedtségnél nagyobb baj nem történt.
Az új rajtnál az első helyezett kiugrott, így kapott 10mp büntetést, ezért Rolcsi simán behozta a 2. helyet, így az összetettben átvette a vezetést, és nagy eséllyel harcol a bajnoki címért. Hajrá!
Mirko második futamát nagyon vártuk, mert az elsőn nagyon elfáradt, és a döntő az 5 körrel hosszabb, tehát még nehezebb. Remélem nem haragszik meg, de hatalmasakat mulattunk a futamon, hisz végig védenie kellett a 3. helyét, és a végére annyira elfáradt, hogy a fejét is alig tudta tartani (hatalmas terhelésnek vannak kitéve a nyakizmok) és úgy lobogott a feje mint a zászló.
De tisztességgel megvédte a helyét, ismét harmadik helyen végzett. Gratulálunk!
Ismét a Rotax Max Junior következett, és Kancsár Feri dominanciája nem változott, ha lehet még jobban lealázta a mezőnyt, 4mp-et adott a második helyezetnek, és egy pillanatig nem veszélyeztette senki a győzelmét.
Sajnos a mezőny ijesztően fogyatkozik, remélem a következő versenyhétvégére már több versenyző jön el.
És akkor Rotax Max Senior döntő, azaz Tim Gabi a 3. helyről indulhatott, a nap utolsó versenyén. A rajt előtti kanyarban a vér megfagyott bennem, Gabi keze a magasban, és a gokart megáll a pálya szélén. Hatalmas szerencsénkre a szabály az, hogyha valaki előre jelzi, hogy nem tud a formációban elrajtolni, újra rajtoltatják a mezőnyt. Így Gábor visszaállhatott a mezőnybe, és újra elrajtoltak. Sajnos nem sikerült helyet előre lépni, sőt az egyik versenyző még be is szúrt mellé. Igaz, az előttünk versenyző pilóta kiugrott, így hiába voltunk a pályán a 4. helyen, a 10mp-es büntetés miatt időben a 3. hely volt a miénk, melyet Gábor meg is őrzött a célig, sőt a második és első helyezettet végig nyomás alatt tudta tartani.
Sikerülhetett volna még jobban a döntő, néhány döntésünk nem volt megfelelő, de az év elején még az is elképzelhetetlen volt, hogy a dobogóért harcolunk, nemhogy a győzelemért. A következő futamokra győzni megyünk. Hihetetlen még leírni is, azok után, ahogy az évet kezdtük.