Dunaszerdahelyen a második helyen

Az 5. versenyhétvége, azaz a 9. és 10. verseny nagyon fontos volt számunkra, hisz elkezdtünk kicsit leszakadni az élbolytól, és itt mindenképp vissza kellett szereznünk néhány pozíciót, illetve csökkenteni a távolságot. Az, hogy ez végül sikerült, nem rajtunk múlt elsősorban. Végre egyszer nekünk volt szerencsénk, ideje volt.Dunaszerdahely gyönyörű hely, a pálya izgalmas, gyors és technikás. Sajnos a pályát kiszolgáló technikai háttér viszont színvonaltalan, alig van áram, víz, nincs világítás, szóval kicsit el van maradva a magyar pályáktól ezen a téren. A SIMCo-s társaság ismét nem volt teljes létszámban, Ferencz Márk hiányzott a Junior kategóriában, Attramini Mirko még mindig bordasérüléssel szenved, de legalább itt volt. Veréczi Dániel, Rebók József pedig nem tudja a megfelelő anyagi hátteret előteremteni jelenleg, így Ők sem voltak. Így mindössze Kancsár Feri a Junior és Senior kategóriában, és Tim Gábor a Senior kategóriában képviselte a szimulátoros ligát.

Ezek miatt nem is követtem most figyelemmel a DD2 kategóriát, csak a Junior és Senior versenyeket néztem meg, illetve a csapatunk fiatal tagját, a Rotax MiniMax-ban versenyző Czakó Roland-ot, aki a versenyek előtt vezette a bajnokságot.

A pénteki nap ismét a CKR váz megismerésével folytatódott, nem értjük még a viselkedését, nem kis szerencse is kell, ha hamar a jó beállításokat akarjuk megtalálni. Általában egy váz és technika megismerése egy évig is eltart, nos nekünk volt rá 2 hónapunk, tehát a hátrány egyértelmű. Ettől függetlenül pénteken a 2. időt mente Tim Gabi, jól viselkedett a váz, a beállítások jónak tűntek. A motor ugyebár még Máriapócs-on eldurrant, így rengeteg alkatrész került lecserélésre. Ettől függetlenül még mindig gyenge volt, 13200-at forgott, míg a riválisok 14000 fölött mentek, ráadásul kevésbé pörgős áttétellel, így elmondható, hogy jó 1000-el kevesebbet forog a motor, ami nagyon sok. A legnagyobb baj, hogy nem tudjuk az okát, ha tudnánk, akkor már rég megoldottuk volna. Tehát elégedettek voltunk, mert jó időket mentünk, egy gyengén muzsikáló motorral.

A szombati napon hihetetlen mértékben megváltozott az időjárás, 35-36 fok helyett alig volt 15-20 fok, egész nap szakadt az eső. Nem baj, ideje volt az esős beállításokat is megtalálni. A nap elején jól is álltunk, gyorsak voltunk, bár nem annyira, mint számítottunk rá, hisz Gabi igazi esőmenő, akár 7-8 tizedet is tud adni a legjobbaknak. Természetesen végül rájöttünk a hibára, a kuplung ahogy volt kettétört, ráadásul az első felfüggesztést sem értettük rendesen, és nem jól voltunk állítva. De a nap végére ismét az élmezőnyben voltak az időink.

Vasárnap ismét napos idő fogadott minket. Sajnos egy rossz döntés következtében, azaz hogy nem indultunk a karburáción (időmérés előtti szabadedzés) nagy hátrányba kerültünk. Ha bemegyünk, láthattuk volna, hogy hatalmas a hátrányunk, és hogy valami nem jó a gokart-on. Sajnos csak időmérés után vakarhattuk a fejünket, mikor kiderül, hogy nagyon lassúak vagyunk, az elsőtől kaptunk 0.878 másodpercet, ami rengeteg. Ez az utolsó előtti helyet jelentette.

A Rotax Max Juniorban lényegében már bajnok Kancsár Ferenc az első helyről rajtolt az elődöntőben, és a szokásos formát hozta.

Szépen őrizte a vezető helyet, a második helyen versenyző Tóth Péter nem tudott támadó pozícióba kerülni, Feri jól védte az íveket, és meg is nyerte az elődöntőt.

Czakó Rolcsi futamai mindig drámaiak a Rotax MiniMax-ban. Ugyan vezeti a bajnokságot, de a leggyengébb technikán ül jelenleg, nem állítanám, hogy pénzes családból származik. Így időmérésen a 4. hely már jónak számít neki, de tudtuk hogy versenyen mindig csodát tesz, és most is így történt.

A rajtnál ugyan beragadt, de feljött a harmadik helyre, és az utolsó körig támadta a 2. helyen versenyző vetélytársát, és az utolsó kör, utolsó kanyarjában bebujt, és megszerezte a második helyet. Briliáns manőver volt.

Az elődöntőben tehát Tim Gabi az utolsó sorból indult a Rotax Max Senior-ban, és Máriapócshoz hasonlóan Kancsár Feri is rajthoz állt, Ő a második helyről várta a rajtot. Már a rajtnál láttam, hogy nem sikerül előre lépnünk, Gabit folyamatosan lökdösték, mindenki gyorsabb volt nála.

Az első 4 körben drámai volt a különbség. Aztán csak magához tért a motor, és sikerült felvenni a versenytempót, és a 6. helyet sikeresen lehetett védeni. Nem kis szerencsékre, az 5. helyen versenyző Juhász Olivér motorjának is voltak gondjai, így sikerült előre lépni a verseny vége előtt az 5. helyre.

Kancsár Feri végig megőrizte a harmadik helyet, sőt az utolsó körben, egy elég merész manőverrel fellépett a második helyre. Számunkra minden egyes pozíció amit elvesz a vetélytársaktól, az nekünk segítség, hisz Ő nem tud már beleszólni a végelszámolásba.

A futam után elég frusztrált volt a boksz hangulata, reménytelenül lassúak voltunk, még úgy is, hogy a gokart gyorsult, 1 tizeddel jobb kört ment Gabi mint időmérésen új gumival, de így is bő fél másodperc hiányzott körönként, hogy az első helyért harcolhassunk. A motor egy árnyalattal már jobban forgott, és a váz is jobban tapadt.

Azért az ránk jellemző, hogy ilyenkor nem lógó orral bambulunk, hanem mentjük ami menthető, így módszeresen átvizsgáltunk mindent, és ahol csak tudtunk, javítottunk a tapasztalatok alapján a beállításokon.

A döntőben Czakó Rolcsi tehát a második helyen startolt a MiniMax-ban, ami lényegében rosszabb, mint a 3. hely, mert a célegyenes vége nagyon közel van, és kívül kell elfordulni. Lehetetlenség volt az első sorban elfordulni, így Rolcsi visszacsúszott az 5. helyre. Ilyenkor jön az amit csak Ő tud.

Fogalmam sincs, hogy de addig kavarog a pályán, helyezkedik, hogy a szinte lehetetlennek tűnő helyzetből előre keveredik, most is így tett. A futam vége felé már ismét a második helyen volt, mögötte az első futamon „megetetett” rivális, akin látszott, hogy most vissza akarja adni, amit kapott.

Vissza is adta, csak sajnos szabálytalanul, Rolcsit kilökte féktávon és elment mellette. Ilyenkor legjobb esetben figyelmeztetés jár, rosszabb esetben kizárás, vagy időbüntetés. Nos, itt semmi sem járt, a bírók csak mosolyogtak, mintha mi sem történt volna. Megdöbbentem rendesen.

Mindegy a 3. hely meg lett így is, Rolcsi minden futamon ebben az évben dobogón volt, és kijelenthetem hogy hatalmas tehetség, fiatal, ügyes, kérem még most le lehet csapni rá, mert félő, hogy jövőre már nem lesz elegendő pénze a családnak.

A Junior versenyt természetesen megnéztem, Feri ezúttal megelégedett a második hellyel, nem nagyon erőltette a dolgot, inkább megtartotta az erejét a Senior futamra.

Szépen végigkísérte a vezető versenyzőt a célig. Érdemes tudni, hogy ebben a kategóriában Feri már Zóna Bajnok, így mindenkép kijutott az év végi VB futamra, számára nincs jelentősége a Magyar OB eredménynek. Gondolom, azért megnyeri, hisz másoknak nem sok esélyük van.

A Rotax Max Senior tehát nekünk az 5. helyről folytatódott a döntőben. Nem sok esélyt láttam arra, hogy jelentősen tudtunk javítani a gokart-on, de azért reméltem egy pozíciót tudunk fogni. Kancsár Feri már a felvezető körön kiállt, szerelgetett egy darabig, de nem tudott életet lehelni a gokart-ba így fel kellett adnia küzdelmet. A rajt viszonylag rendben ment, Gabi fogta a 4. helyet, de sajnos a pálya hátsó egyenesében körbeautózták, így visszaesett az 5. helyre. Nem állt jól a helyzet. De örök szabály a motorsportban, a vége csak a kockás zászlónál van, így tolni kellett tovább.

1.    Birizdó Imre – 332 pont
2.    Márton László – 313 pont
3.    Tim Gábor – 309 pont
4.    Végh Benjamin – 306 pont
5.    Mészáros Gábor – 292 pont
6.    Juhász Olivér – 264 pont

* nem hivatalos állás!

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.