fbpx

Az Alerant Endurance Team sikeresen célba ért

Kisebb csodának tekinthető, hogy a GFS Repsol Team a sikeres Salzburgring-i 2 órás futam után alig két héttel ismét versenyre vihette a Lotus Exige Cup 260-at. A csodát nevesíthetjük is, az Alerant Zrt., mint főtámogató, és névadó vállalt szerepet a 12 órás Magyar versenyen, így Alerant Endurance Team néven nevezett a futamra a csapat. A GFS Repsol Team és a Proex Motorsport ezen a versenyen közösen dolgozott a sikeren, a csapatvezető Szabolcs Róbert (Proex) lett, a pilóták pedig Burkus Egon (GFS), Tim Gábor (GFS) és Tőzsér Áron (Proex). A versenyen nemcsak az Alerant Endurance Team tagjaként képviseltette magát GFS pilóta, hisz a Endurance Team Hungary tagjaként csapatunk legfiatalabb tagja, Major Benedek is részt vett a megmérettetésen. Olvass tovább…

Az Alerant Endurance Team-nél, Tőzsér Áronnak különösen nehéz volt a helyzete, hisz egy apró kis tesztet eltekintve, nem volt lehetősége tesztelni az autót, míg Tim Gábor összesen már 2 órát vezethette a Lotus-t, ez sem sokkal több, de ezzel az autóval minden megtett kör újabb tapasztalatot jelent. Burkus Egon, mint az autó tulajdonosa, természetesen jobban tudta, hogy hol az autónak a határai, így neki nem volt szüksége különösebb gyakorlásra.

Tőzsér Áron próbálkozhatott, de nem sokat edzhetett, az autóban a versenyváltó megadta magát, és a Lotus a boxba kényszerült, váltócserére. A 2.10-es idővel és a mindössze 8 kör gyakorlással, nem mondhatjuk, hogy a csapat fel tudott készülni az időmérő edzésre.

Szerencsére a GFS hipergyors szerelőinek, az autóba bekerült egy széria váltó, mely ugyan sokkal lassabb és hosszabb, arra megfelelt, hogy az időmérésre kiguruljon az autó, és minden versenyző teljesítsen két-két mért kört, ugyanis ez a szabály. Burkus Egon futott először mért kört, mely 2.09-re sikeredett, messze az autó teljesítményétől, de az autó így feliratkozott az időmérésre.

Tőzsér Áron ugyan megpróbálkozott mért körrel, ám ekkor a kuplung esett be, lényegében egy sebességi fokozatban lehetett csak körbemenni a Lotus-al. Sajnos a váltócserénél kisebb hiba adódott, és ezért ezt orvosolni kellett, de sajnos az időmérés ideje alatt ez nem volt lehetséges, így Tim Gábor az első köreit is csak “csigatempóban” tudta megtenni. A lényeg megvolt, 2 mért kör mindenkitől, igaz ez a 17. rajthelyet jelentette, ami nem túl fényes. Szerencsére a hosszútávú versenyzés esetében nem különösebben fontos a rajthelyezés, ezért nem is volt senki az eredménytől letörve.

Az esti szabadedzésre még az autó közel sem volt verseny-kész, de a szabály az szabály, újra pályára kellett küldeni a félkész autót, ismét csak gurulgatás, de a két mért kör ismét mindenkinél megvolt. Lényegében az autó egyetlen versenyképes kört nem tett meg a pénteki napon, így mondhatjuk, lövésünk sem volt, hol is állunk a mezőnyben.

Az éjjel folyamán az autójának a váltóját sikerült elkészíteni, igaz maradt egy széria váltó, ami ugyan nagyon strapabíró, de túl hosszú a Hungaroringhez.  A lényeg az autó kész volt, a dekorálására is maradt egy kis idő, az Alerant mellett felkerült a megannyi támogató és szponzor logója, és a kicsit hibrid kinézetet egy kis csinosítással igyekeztünk kiküszöbölni.

A reggeli bemelegítő edzésen Tőzsér Áron kapott lehetőséget, hogy végre ismerkedjen az autóval, a 11. helyet szerezte meg 2.07.754-es idővel, ami máris sokkal biztatóbb volt, mint pénteki eredmények, de azt is tudtuk, az autóban sokkal több is van, de nem érdemes szétütni a technikát már az elején.

Viszonylag meleg, napos időben kezdődött a verseny, délelőtt 10 óra előtt pár perccel rajtolt el a 12H of Hungary mezőnye. Az első versenyző Burkus Egon volt, remek tempót diktált, és sorra előzte a vetélytársakat. Ami legfőképp meglepte a csapatot, szinte a Lotus jött ki az első tankolásra és cserére utolsóként, holott messze a legkisebb tankja volt a mezőnyben. Azonban hiába volt jó a tempó (2.03.777) és már a csoport 2. helye, az autóval gond volt, és ezt jelezte is a szerelőknek Burkus Egon.

Ugyan a pilótacsere 36 mp volt, ami rendkívül gyorsnak számít, Tőzsér Áron nem mehetett ki a pályára, a fékbetétek vészesen elkoptak, derült ki a gyors ellenőrzés során. Az autót a garázsba tolták és hiába voltunk alig lemaradva az első csapattól az A3T kategóriában, mire az autó újra versenybe szállhatott már 6 körös hátrányban szenvedtünk a kategória 6. helyén.

Tőzsér Áron ugyan legalább 100 perces etapra készült, ám alig 40 perc versenyzés után visszatért a boxba, a fékprobléma újra előlépett. Mivel nincs értelme ilyenkor a pilótacserét kihagyni, Tim Gábor ült már a Lotus Exige-ben, mikor megkapta az új fékbetéteket. Ugyan ez a fékcsere már sokkal gyorsabb volt, így is újabb 4 kört kapott a csapat az első pilótától, így összesen már 10 körös hátrányba kerültünk.

Tim Gábor sikeresen letudta a 100 percet, sőt valamivel többet is, hisz egy Cod60-as szakasz is volt, ami azt jelenti, hogy a Safety Car helyett, minden versenyzőnek maximum 60-al szabad mennie a pályán. Ehhez képest egy Mini le is előzte eközben Gabit, ami több mint furcsa…

Tim Gábor a 19. helyről visszahozta a csapatot a 16. helyre, folyamatos 2.04 – 2.05-ös körökkel, és a kategória 5. helyén ért vissza a boxba. Sajnos a fék ismét elfogyott, újabb csere, újabb pilóta váltás, újabb plusz 4 kör hátrány. Tőzsér Áron azonnal egy új gumiszettet kapott, és a fékbetétekkel is variált a csapat, egy keményebb típus érkezett, így az került az autóba.

Áron ott folytatta ahol Gabi abbahagyta, futotta a jobbnál jobb köröket, és lényegében az egész versenyen a legjobb etapot teljesítette, folyamatosan 2.04 és 2.05 között. Sajnos akármilyen tempóban is ment, képtelenség volt jelentősen a hátrányunkat csökkenteni, a csoportunk elején menők ugyan volt időszak mikor körönként 4-5 mp-el voltak lassabbak, a hátrányunk csak minimálisan csökkent. Az Alerant csapata ekkor a 17. helyen állt az összetettben és a kategória 5. helyén.

Tőzsér Áron után ismét Burkus Egon következett, a fékek még bírták, így egy gyors csere, tankolás és egy gyors rendszerellenőrzés után újabb etapra indult a Lotus. Egon szintén szépen teljesítette a saját “adagját”, azaz a fékekre vigyázva egy biztos tempóval apránként csökkentve a hátrányt kőrözött. Menet közben lassan hűlt is a pálya, így a köridők is szépen lassultak.

Ismét Tim Gábor következett, akinek tovább kellett óvnia a kemény fékbetéteket, amelyek szintén kezdtek elfogyni. Közel sem lehetett már jó tempót futni, illetve a hátrányunk miatt a csapatvezető is meghozta azt a döntést, amit ilyenkor meg kell, az autót el kell juttatni a célig. Gábor nem erőltetve a technikát egy stabil távot teljesített, mielőtt vélhetőleg utoljára átadta a Lotus-t Burkus Egonnak.

A fékbetétek még határon voltak, így Egon még tudott teljesíteni egy hosszabb etapot, felkapaszkodott a 16. helyre, ám a kategóriában már nem lehetett csodát tenni. A fékek sajnos nem bírták végig, így 40 perccel a 12 óra letelte előtt egy kényszerű kiállás következett, Tim Gábor ült be még utoljára az autóba. Egy puha fékbetét szettet kapott az utolsó percekre.

Pont a tankolása végén, az addig élmezőnyben autózó Audi a tankoló zónában kigyulladt, ám nem ez volt az utolsó izgalom. Az utolsó körökben az előttünk autózó Renault koccant és kényszerű kerékcserére szorult. Gabi fülére szóltunk, hogy most nyomja meg, és ugyan a kategóriánkban nem léptünk vele előre, a Lotus még egy utolsót előzött az utolsó körben.

Összességében elmondhatjuk, hogy az autó versenyképes, sőt a kategóriájában könnyen győztes technika lehet. A csapat tudja mi az, amin javítania kell, és a szerelő csapat is magas fokon végezte a munkáját, ezért kijelenthető, ez egy ütőképes csapat lesz az Endurance versenyeken.

Az Alerant Endurance Team célkitűzését teljesítette, minden komolyabb felkészülés és tesztelés nélkül az egyik leggyorsabban dolgozó box-személyzettel befejezte a 12 órás Magyar versenyt. Reméljük nem kell sokat várni, és ugyanez a csapat nagyobb tetteket vihet végre a jövőben.

Megosztás:
Facebook
Twitter