A mezőny végéről negyedik helyig

Az idei utolsó Rallye2 versenyünkre nem sok tét maradt, csak nagy szerencsével, maximális pontok bezsebelésével tudtunk volna összetettben és kategóriánkban előre lépni. Végül ez nem sikerült, de pozitívan zártuk a szezont!

A 2018-as szezont nyolc versenyből állt, és ebből a hat legjobbat értékelték úgy, hogy az utolsó versenyt nem lehetett minuszolni. Nem akarunk most matekozni, a lényeg, hogy idén háromszor kiestünk, így nem volt lehetőségünk a bajnoki címért küzdeni a szezonzáró Nyíregyháza Rallye-n. Nem maradt más hátra, egy jó versennyel, lehetőleg győzelemmel zárjuk az első Rallye2 bajnoki évünket.

Számunkra kedvező volt, hogy a Nyíregyházi pályák másoknak is ismeretlenek voltak, így a szokásos hátrányunk most nem érződött, mindenki nulláról kezdett.

A pályafelírás után tudtuk, ez lesz az év legnehezebb versenye. Nagyon gyors és hosszú pályák, meglepően sok murvás résszel. Az időjárás sem volt kegyes, rendkívül hideg és nagyon ködös idő fogadta a mezőnyt.

A péntek esti városi szuperspeciál szakasz a versenybe beleszámított, így fontos volt a jó eredmény. Nem kezdtünk rosszul, de kicsit tapogatóztunk a brutális ködben, hatodik idővel zártunk a 45 fős mezőnyben.

A szombati nyolc gyorsasági szakasz előtt egy rövid szerviz állt a rendelkezésünkre, hogy a városi pálya után picit hangoljunk az autón. A kerékcsere közben azonban az egyik tőcsavar beszorult és mire ezt orvosolta a csapat 13 perces késést szedtünk össze. Ez hozta is az időbüntetést, 2 perc 10 másodpercet írtak a számlánkra, a hatodik helyről az utolsó 45. helyre estünk vissza.

A második gyorsaságin, mely a leghosszabb szakasz volt, jöttünk egy hatodik időt, kicsit óvatos volt kezdés. Majd a harmadikon már begyorsultunk, itt már a harmadik leggyorsabbak voltunk. Ekkor már kategóriánkban a legjobb időket autóztuk.

A negyedik és ötödik gyorson is élmezőnyben mentünk, és szépen feljöttünk az összetett 11. helyre, a kategóriánkban pedig már a negyedik pozícióban álltunk.

A második szerviz szerencsére már zökkenő mentesen zajlott és suhantunk is vissza a pályára. Azonban a köd is visszatért, sőt még durvább lett. A látótávolság alig volt 10-20 méter, ami 160-as tempónál szinte nulla.

Azonban valamiért mi láttunk a ködben, és a hatodik gyorson valami elgurult. Talán a gyógyszer. Jöttünk egy első időt, még a másodiknak is adtunk több mint fél percet! Azonnal visszajöttünk a versenybe, már az összetett 5. helyen álltunk.

Mondani sem kell, ekkor már a futamgyőzelemről beszélgettünk, hisz ezzel a tempóval akár átvehettük volna az első helyet. Persze, a körülmények veszélyesek voltak, de mégis szomorúan kaptuk a hírt, a hetedik szakaszt törölték. Nem sokkal később az is kiderült, hogy a kilencediket is.

Így egyetlen 11.2 km-es szakasz, a 8. gyors maradt a számunkra, de ekkor már tudtuk, ez kevés lesz. De odatettük magunkat, és az utolsónak számító powerstage szakaszt is megnyertük, szintén nagy előnnyel!


A versenyt így 2 perc 1 másodperces hátrányban zártuk a negyedik helyen, a kategóriánk másodikaként. Igen, ha nincs a büntetést, akkor nyerhettünk volna. De ez már nem fontos. Bebizonyítottuk magunknak, hogy van tempónk, csak el kell hinni.

Gratulálunk a Krehlik Nándor – Madarász Szabolcs párosnak a bajnoki címhez, nagyon gyorsak voltak, megérdemlik! Örülünk, hogy megismertük idén a Rallye2 mezőnyt, sok jó pilótával barátkozhattunk össze, reméljük jövőre újra összecsapunk!

Köszönjük a JG2-Racingnek és a támogatóknak a bizalmat a szezonra, ezt a szuper autót, mely most nagyon jól muzsikált! Bízunk a sikeres folytatásban!

Idén még jelentkezünk, figyeld az oldalt!

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..