300 kilométer az nem 1000!

Az átdolgozott motort a gyártótól azzal az instrukcióval vettük át, hogy jelenleg ugyan az általánosnál alacsonyabb olajnyomással üzemel, de megbízható, és 1000 km után kérik, hogy küldjük revízióra. Hogy mi az? Átnézik a motort, a kopó alkatrészeket, tömítéseket kicserélik, lényegében felújítják. Ez általános az autósportban, általában ezek a Super2000-es motorok 1500 versenykilométer után felújításra szorulnak. Ha valaki ezt nem tartja be, nagyon könnyen lenullázza a motort, azaz a kopó alkatrészek eltörnek, megáll a motor, felmondja a szolgálatot.

Az új csapatunk, illetve az új mérnökünk felhívta a figyelmet, hogy nem jók az értékek, nem jósol túl sok jót az olajnyomás ingadozás. Mást nem tudtunk tenni, hinnünk kellet a dán fejlesztőnek, jó ez így. Nos nem volt jó.

Gábor a negyedik helyről rajtolt, ami minket is meglepett, hisz a hivatalos eredményen még harmadik volt. Mindegy, a rajtrácson már nem álltunk neki vitatkozni. A rajt jól sikerült, ám a két Lotus úgy ment el, mintha ott sem lett volna néhány ex WTCC-s autó. Ezek a cseh masinák kb 800 kg-os autók, jóval 300 LE felett. Foghatatlan. Véleményünk szerint nem is ide való autók, de a szabályok most ilyenek.

Gábor hol harmadik, hol negyedik helyen ment, egy másodperccel javította az időmérős eredményét, de nem látszott elégnek, csak tartani tudta a tempót. Ugyan utólag már tudjuk, hogy a guminyomást nem találtuk el, de nem ez volt a fő gond. A futam második felére néha már megakadt a motor, furán gyorsult az autó. Azonban a tempó még jó volt, így nem gondoltuk, hogy nagy baj lenne. Azonban az utolsó előtti körben Gábor félre állt és kiszállt. Ekkor már tudtuk. A motor.

Egyértelmű, nincs olyan S2000-es motor, ami ilyen kis olajnyomással életképes lenne, így ez sem volt az. Talán 300 km-t raktunk a motorba, közelében sem voltunk a beígért távnak. Ez természetesen nem jó hír, de mivel az ETCC felkészülés a lényeg, tovább kell folytatnunk a munkát, és végleges megoldást kell keresnünk, hisz egyébként az autó többi területe rendkívül jól vizsgázott. A Proex-től kapott új szervo jelentősen jobb az elődjénél, ez is előrelépés. Biztató az is, hogy nulla gyakorlással az élmezőnyben mentünk, olyan Alfák ellen, amiket évekig WTCC-ben fejlesztettek, nem kis-nevű mérnökök.

Az autó idén még egy versenyt futhat, októberben a Hungaroringen, azonban addig a motor kérdést meg kell oldanunk. Köszönjük az új csapatunknak (Orion Motorsport), szerelőinknek, mérnökünknek, nagyon jól végezték a munkájukat. Köszönjük a lehetőséget támogatóinknak, hogy lehetőségünk volt ezen a nagyszerű hétvégén részt venni.

Fontos hír, hogy nem maradunk sokáig versenyzés nélkül, támogatóink lehetőséget adnak Gábornak, és jövő héten a Suzuki Bio Kupában fog rajthoz állni a Red Bull Ringen, ahol tavaly dupla győzelmet szerzett. 200 LE-vel kevesebb ugyan, de nagyon várjuk, izgalmas kihívás lesz az idei mezőnnyel összemérni az erőnket. Jövő héten jelentkezünk.

1 Comment

  1. Pingback: Második hely a Magyar Bajnokságban : TimGabor.hu

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.