3. helyezés a bajnokságban – Kecskemét

Sokat gondolkodtam, hogy a mostani írásom igazi odamondogatós, siránkozós írás legyen-e, vagy csak egyszerűen leírom, ami történt az utolsó versenyen, illetve az egész évben.
Tim Gabi a bajnokság 3. helyezettje lett 36 pilótából. Ezt már senki nem veszi el Tőle, volt Ő már magyar bajnok, így bizonyítania sem kell tehetségét. De ahogy 3. lett az persze lehetett volna szebb is, mert sajnos ez nem a pályán dőlt el.

Ismét Kecskemét látta vendégül a Magyar Gokart OB mezőnyét, ami az utolsó futamra ismét kicsit felduzzadt, sőt volt amatőr futam is, tehát ismét elég sok gokartos lepte el a pályát. Mirko újra rajthoz állt a DD2-ben, Gianni csak segédkezett, de legalább itt volt. Rebók Joke-nak csak nem lett meg a lottó ötöse, így ismét nem indult. Kancsár Feri pedig újra a Max mezőnyét színesítette. Persze Tim Gabi is rajthoz állt, a cél a bajnokság második helye volt, mely feljogosította volna a Grand Final-on való indulásra, Egyiptomban év végén.

Pont eldobásokkal Gabi a második volt a futam előtt, 1 ponttal lemaradva Márton László követte, 3-al Juhász Olivér és 6-al Végh Benjamin. Tehát elmondhatjuk, hogy esélyünk megvolt, de nagyon nehéz volt a helyzet.

Az egész hétvége valami elképesztő hidegben zajlott, nekem konkrétan mindenem lefagyott, sőt, hogy ne legyen egyszerű a hétvége, az időmérés előtti este egy jó kis zuhé is felvizezte a pályát, mely csak folyamatosan száradt az időmérések alatt.

A DD2 kategória volt talán a legpechesebb ebből a szempontból, mert a pálya fele még nedves volt, de Mirko jól taktikázott, és az időmérés végén megfutotta a második helyet jelentő időt, igaz, ha még egy kört tudott volna menni, sokkal jobb időt is futott volna. De ez így is első sor.

A Rotax Max-nál már az ideális ív száraz volt, így mindenki slick-ekkel ment be a pályára, bizakodóak voltunk, elég jól sikerült a vázbeállításunk, és a motor és jól üzemelt. A 4. helyet sikerült megszerezni, az összes riválisunk mögöttünk állt, tökéletes. Feladat megvolt, megtartani a pozíciót, és nem veszteni pontot az ellenfelek ellen.

A nap első elődöntője, amit megnéztem a Rotax DD2 volt, a mezőnyben Mirko-val. A második hely ugyan szép volt, de a megtartására már kisebb volt az esély.

Ehhez képest a rajtot igen jól kapta el Mirko, nem is fáradt el a futam alatt. Ugyan Birozdó Imre átlépte a mezőnyt, de így is meglett a 3. hely, ami igen szép teljesítmény. Gratulálunk.

Most is megnéztem a MiniMax versenyt. Itt tudni kell, hogy kicsi a mezőny, de ez a 6 pilóta végigversenyezte az évet, és végig gyilkolták egymást.

Czakó Rolcsi aki a boxban is és csapatban is a társunk a mezőny egyik legnagyobb tehetsége. Sajnos az utolsó hétvége nem nagyon alakult jól neki, 4. lett az elődöntőben, és nem is tudta az élen állókat a megfelelően veszélyeztetni.

Elérkezett a Rotax Max elődöntője, a feladat tehát adott volt, tartani a riválisokat, és megtartani a pontelőnyünket. Leírni könnyű, de mikor a fő rivális, Márton László-nak a mezőnyben 4 (!!!) csapattársa van, végrehajtani a tervet szinte lehetetlen. Itt nem szabálytalanságról, vagy unfair viselkedésről van szó, egyszerűen össze tudnak dolgozni, el is fogadom, bár elkeserített. A rajt kiemelkedően sikerült volna, ha a második helyről rajtoló nem ragad be, így Márton elment mellettünk, majd szépen a csapattársak is elengedték, így pillanatok alatt az első helyen állt. Gabi megtartotta a 4. helyet, végig versenyképes volt, és mindössze 2.7 mp hátránnyal ért a célba. Így már az elődöntőben az 1 pont előnyünk 3 pont hátránnyá változott, nem voltunk megijedve, ez behozható. A harmadik hely itt már szinte biztos volt, hisz Juhász Olivér és Végh Benjamin nagy távolságra került.

Verseny után nem sok szerelni való akadt, ennél többet nem tudunk kihozni a „vasból”, a váz szinte tökéletes, a motor meg ennyit bír, nincs mese, egy motorunk van, ezzel kell főzni. A cél, visszavenni a 3 pontot Márton Lacitól.

A DD2 döntőben tehát Mirko a 3. helyről rajtolt, jól sikerült ismét, a második helyen haladt, amikor az élen álló kiesett, így megörökölte a vezető pozíciót.

Sajnos egy defekt megakadályozta, hogy az első helyért harcolhasson végig, lassan visszacsúszott, majd a táv 60% után kiállt, hisz nem volt értelme tovább erőltetni a technikát. Jövőre ismét a rajnál lesz, és talán már végigversenyzi az évet, ha a családja és munkája mellett megteheti.

A MiniMaxban Rolcsinak a 4. helyről kellett volna valami csodát tennie. És Ő ilyeneket tud, mindig varázsol. Most is egy viszonylag rossz rajt után kapaszkodott fel, megelőzte a 3. helyen álló pilótát, aki ezután szó szerint keresztül ment rajta. Rolcsi lelassult, láthatóan fájdalmai voltak, a végén orvosi ellátásra is szorult, és ugyan sírva, de becsülettel végigment. Hősként viselkedett.

Az hogy az ellenfél egy figyelmeztetéssel megúszta pedig a vicc kategória, de nem ez volt az első ilyen eset az idényben.

Összességében így is a második lett a bajnokságban, ami dicséretes, bár a bajnoki címet is bőven megérdemelte volna, Ő volt a legjobb a mezőnyben ez kétségtelen. A győztes egy osztrák fiú lett, így elmondható, hogy Rolcsi a legjobb magyar volt.

A finálé. A döntő, amit vártunk is meg nem is, hisz esélyünk volt, de végrehajtani elképesztően nehéz a Max mezőnyében. A rajt után Juhász Olivér hamar felzárkózott ránk, tudva, hogy csak Gabi jelentős lehagyásával tudja a 3. helyet megszerezni a bajnokságban. Túlvállalta az előzési manővert, amivel mindketten a főbe penderültek. Itt a minimális esélyünk is elúszott. Ugyan a verseny nagyon jó volt, már nem sikerült felérni az élen állókra, így végül 7 pont hátrányban a 3. lett összetettben Gabi.

Gabi haragudott Olivérre a verseny után, de szerintem ez egy túlvállalt előzés volt, ilyen a sport. Igaz egy ugyanilyenért Olivért előző versenyen kizárták. Csak akkor más volt a vétlen fél. Egy jó kis csatával zártuk az évet.

Kissé keserű a szájíz, mert az érdekes szabályoknak, bírói döntéseknek köszönhetően nem lett meg a második hely, de ha a szívünkre tesszük a kezünk, egész évben nem mi voltunk a favoritok, a legjobb helyezésünk egy második hely volt. A Kálmán Motorsport tagjai sokkal profibbak, egy európai szintű csapat, és csak az Ő versenyzőik végeztek előttünk.

Jövő évben kategóriát váltunk, már az MNASZ Gyorsasági Szakág futamain fogunk részt venni. Azt hogy milyen autóval, milyen kategóriában az a tél folyamán derül ki, de az oldalon mindig lesznek friss hírek ezzel kapcsolatban.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.